Taulov Dry Port

Taulov Dry Port er en del af ADP A/S, som ejer og driver havnene i Fredericia, Nyborg og Middelfart. De tre havne er vigtige knudepunkter i dansk infrastruktur og er alle optimalt placeret i forhold til motorvejs- og jernbanenettet. Fredericia Havn er en af Danmarks store erhvervshavne, og de styrker og kompetencer, som i mange år har sikret, at virksomheder effektivt får gods ind og ud af Fredericia Havn, udnytter ADP nu i udviklingen af Taulov Dry Port, som er Danmarks multimodale transport- og logistikcenter.

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed
Taulov Dry Port ligger i et af Danmarks vigtigste trafikale knudepunkter, hvor havn, jernbane og motorveje (E20/E45) mødes. Afstanden fra Taulov til Fredericia Havn er kun 7 minutter, og Taulov Dry Port vil fungere som et kraftcenter bag Fredericia Havn. Der vil være stor synergi til havnen, hvor gennemstrømning af gods i forvejen er stor.

Med Taulov Dry Port ønsker ADP at udfordre transportbranchen og skabe optimale rammer for distribution af gods. Målet er, at transport- og logistikoperatører via Taulov Dry Port effektivt kan håndtere modalskifte fra én transporttype til den anden, og at de kan udnytte koblingen til en af Danmarks store erhvervshavne, hvor gods fra hele verden i forvejen bliver effektivt håndteret.

Godt fra start
Udviklingen af de første 200.000 m² i Taulov Dry Port er i gang. Erhvervsområdet er ved at blive bebygget med moderne og fremtidssikrede domicil- og lagerfaciliteter, og den første lejer flyttede ind i sommeren 2016.

Ved siden af det eksisterende 200.000 m² erhvervsområde har ADP i samarbejde med PFA investeret i yderligere 500.000 m² jord til udvikling af Taulov Dry Port med fremtidssikrede lager- og logistikfaciliteter til den danske transportbranche.

Taulov Dryport er et joint-venture selskab ejet af ADP A/S og PFA.

Vidste du, at...

• Taulov Dry Port kun ligger 7 minutters kørsel fra Fredericia Havn og lige ved Danmarks vigtigste kombiterminal i Taulov?

• placeringen for Taulov Dry Port er optimal i forhold til omladning af gods fra skib og jernbane til andre transportformer?